קינגסטון מדפים - מדפים למחסן ומערכות אחסון מתקדמות
יצירת קשר עם קינגסטון מדפים ופתרונות אחסון

בלוג

אחסון עץ גושני במחסן עם מדפים ומשטחים

אחסון עץ גושני במחסן עם מדפים ומשטחים

אחסון של עץ הוא לעיתים יכול להיות תהליך עדין מאוד. ישנם מקרים רבים בהם עץ גושני טוב לגמרי מסתיים מוכתם, מעוות או מכופף בשל תנאי אחסון לא ראויים.
להלן מספר דרכים וטיפים כיצד לאחסן עץ גושני במחסן בצורה ראויה. רגע לפני שנגיע לשיטות, יש לקחת בחשבון מספר גורמים חשובים.

גודל המחסן

גודל השטח הזמין ישפיע באופן משמעותי על שיטות האחסון. באמצעות מחסנים גדולים, ניתן להשתמש במספר שיטות אחסון שונות, ואילו מחסנים קטנים ידרשו יותר יצירתיות.

תקופת האחסון

בהתאם לתקופת האחסון שאתם מתכוונים לאחסן את העץ הגושני, יש מספר בעיות שצריך להתייחס אליהם כמו לחות, בקרת טמפרטורה, לחץ אטמוספרי ועוד. העץ הינו חי ולהן הוא יכול להתכווץ או להתנפח בהתאם לכמות הלחות שבתחום המחסן. בנוסף אתם תרצו שהעץ הגושני יישאר בטמפרטורות אופטימליות כדי לשמור על הלחות האידיאלית שלו.

גודל הקורות והלוחות

אחסון באמצעות משטחי עץ

( בחסות: northernwood )

בגדלים שונים העץ ידרוש שיטות שונות של אחסון. לוחות, קורות או פלטות קצרות ניתן לערום אנכית במעמד בעוד קורות גדולות יותר ידרשו שיטות עדינות יותר.

שיטה זו של אחסון עובדת הכי טוב במחסנים גדולים שבהם כמות השטח אינו בעיה, כאשר קורות או לוחות של עץ גושני מוערמים אופקית, ומפעילים לחץ על הלוחות התחתונות יותר עליו. הסיכון בשיטה זו של כיפופים או פיתולים בלתי רצויים פוחתת משמעותית.

– הימנעו מלשים את העץ ישירות על הרצפה. שימרו על הערימות בגובה כדי למנוע נזק ממים, וודאו בנוסף כי פינוי הרצפה הוא לפחות 2 מטרים.
– ודאו כי כל שכבה של עץ גושני מופרדת על ידי "רצועות עץ קטנות" ברוחב של כ 1X1 ס"מ. רצועות העץ צריכות להיות ממוקמות בתחילה ובסיום של כל קרש / לוח, כאשר ישנם אינטרלווים המפרידים לאורך כול לוח באורך של כ 16 – 18 ס"מ ( תלוי כמובן גם באורך הלוחות עצמם )
– הימנוע מלאחסן יותר מדי לוחות אחד על גבי השני, ווודאו שיש מספיק זרימת אוויר בינהם. כמו כן, ודאו מדי פעם כי הלוחות / קורות הנמוכים ביותר לא התכופפו תחת משקל רב מדי.

יתרונות בשיטת האחסון הזאת

  • העץ יכול לנשום
  • כמות הלחות נשארת אופטימלית
  • סיכון מינימלי של כיפופים ופיתולים

כדי למקסם את שטח הפנים עם שיטה זו של אחסון, רצוי להשקיע במשטחים מעץ ובמסגרות פלדה לערימה. משטחי העץ הם המקום שבו הקורות / הלוחות נערמים, בעוד מסגרות פלדה הם המקום שבו משטחי העץ מוערמים. בדרך זו, כמה משטחי עץ יכולים להיערם אחד על גבי השני כאשר לכל אחד מהם יש את המסגרת הפלדה שלו, וניתן לערום יותר לגובה ולחסוך שטח.

מתלים המותקנים על גבי קיר

מדפים המותקנים על הקיר

( בחסות: stackexchange )

שיטה זו של אחסון אידיאלית עבור מחסנים בעלי שטח קטן. ניתן להשתמש במדפים מעץ, פלדה חסונה, צינורות פלדה או מדפי מתכת אחרים. מדפי המתכת או צינורות הפלדה צריכים להיות 15-18 ס"מ זה מזה.

מדפים מחוזקים אלו משאירים את העץ רחוק מהרצפה, ומאפשרים לעץ הגושני לשכב שטוח, מה שמצוין לשמירה על המבנה שלו לאורך זמן. זו אחת השיטות המעולות ביותר עבור עצים יבשים שהלחות שלהם לא עולה על 12%. חשוב לזכור לא לערום יותר מדי אחד על גבי השני, כדי להבטיח כי הלוחות התחתונים לא יתפוררו ויפגעו תחת המשקל.
מערכת נוספת של מתלים על גבי קירות המעולה עבור שיטות אחסון אלו נקראת מערכת קנטיליבר, שעיקר תפקידה היא לתת פתרונות אחסון עבור פריטים ארוכים וכבדים במיוחד כמו פרופילים, צינורות, גלילים, פלטות ועוד, תוך כדי חיסכון בשטח הפנים ונוחות עבודה מירבית לפריקה וטעינה עבור מלגזות.

יתרונות השיטה

  • אחסון אידיאלי עבור מחסנים קטנים
  • אין סכנה של כיפופים
  • העץ נשאר הרחק מהרחצה
  • באמצעות שיטת אחסון זאת, שטח רצפת המחסן נשארת ריקה וניתן להשתמש בה לאחסון עץ או חומרי גלם אחרים בשיטות נוספות.

עגלות וערכות אחסון

עגלות וערכות אחסון

( בחסות: pinterest )

עגלת אחסון היא אחת הדרכים המושלמות לאחסן חתיכות קצרות ושונות של עץ עבור נגרים ובעלי מלאכה. כיוון שנגרים ובעלי מלאכה אינם משתמשים בכמויות גדולות של עץ, ובעיקר מאחסנים מספר רב של סוגים במידות שונות. ניתן בנוסף לעצב את העגלה כדי להתאים הן לאחסון אופקי ואנכי. את החלקים הקצרים יותר ניתן לאחסן אנכית בעוד החלקים הרחבים יותר ניתן להניח אופקית. עגלות אחסון מספקות נגישות נוחה, וסדר רב.

יתרונות השיטה

• ניתן לאחסן עץ בגודל שונה
• השיטה מציעה סדר ונוחות מירבית
• לעגלה יש גלגלים לתעבורה וניווט קל

בסופו של דבר, המאמץ והמחשבה לפני, תשתלם לטווח הרחוק, ותחסוך נזקים או אובדן לא רצוי שיכול להוביל להפסדים כספיים משמעותיים. ניתן להתייעץ אצלנו עם המומחים השונים שלנו בחברת קינגסטון המציעים מגוון רחב ביותר של פתרונות אחסון עבור התעשיות השונות – צרו איתנו קשר

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

פתרונות אחסון לאריזות מזון

פתרונות אחסון לאריזות מזון

אחסנת מזון היא תהליך מורכב למרות שבשמיעה ראשנה של הביטוי אחסון מזון, מרבית האנשים (שאינם עוסקים בתחום או למדו את התחום) מיד יצחקו ויאמרו שהם…

המשך קריאה
מידוף תעשייתי מתקדם עם קינגסטון מדפים

מידוף תעשייתי מתקדם עם קינגסטון מדפים

מחפשים אחר פתרונות מידוף מתקדמים לתעשייה? זה הזמן להכיר את פתרונות האחסנה של קינגסטון טכנולוגיות, החברה המובילה בישראל בתחום מערכות אחסון ותצוגה. מערכות מידוף לתעשייה…

המשך קריאה
דילוג לתוכן