קינגסטון מדפים - מדפים למחסן ומערכות אחסון מתקדמות
יצירת קשר עם קינגסטון מדפים ופתרונות אחסון

בלוג

רעיונות לסידור מחסן

רעיונות לסידור מחסן

סידור מחסן באופן מיטבי הוא חשוב מאוד על מנת שיהיה אפשר למצוא את הפריטים שמחפשים באופן הקל והמהיר ביותר. אם מדובר על מחסן ביתי, מדובר אולי רק בבזבוז של זמן וכאב ראש, אבל אם מדובר במחסן במפעל, סידור לא טוב יכול לפגוע בעבודה השוטפת ובטווח הארוך לגרום לפגיעה כלכלית לא קטנה, כתוצאה מחוסר סדר שעלול להביא להזמנות מיותרות של סחורה, מלאי עודף מבלי שיהיה בו צורך ופגיעה בתזרים מזומנים של החברה.

סידור מחסן ביתי

לפני שבכלל חושבים על סידור המחסן הביתי, יש להכין אותו למשימה, במיוחד אם הוא נמצא בבתים משותפים בהם לכל דייר (או מספר דיירים) יש מחסן משותף קטן יחסית בעל מדפים לאחסנה כבדה. יש לנקות את המחסן, להתקין תאורה מתאימה וצריך גם לטפל בעובש ולתקן חורים בקירות אם ישנם.

סידור מחסן ביתי חייב להתאים לאופי המחסן. לדוגמה, מחסן כלי עבודה, מחסן לספרים, מחסן לכלי מטבח גדולים וכך הלאה. אתם לא חייבים להשתמש במדפים משוכללים עם מחיצות לכל פריט, אבל כן כדאי להשתמש בקופסאות פלסטיק עמידות ולא להסתפק בקרטונים אטומים. ניתן להשיג אותם ברשתות כמו אייס במגוון של גבהים וגדלים. יש להימנע בכל מקרה מאחסון של מוצרים אחד על גבי השני ללא הפרדה או על גבי הרצפה.

אם יש לכם כלי עבודה שאתם משתמשים בהם לעיתים קרובות הם חייבים להיות נגישים, לכן הכי טוב לקחת דיקט מעץ עם מסמרים שעליהם אפשר לתלות אותם באופן בטוח. גם שידות ניידות על גלגלים יכולות להיות רעיון טוב אם אתם צריכים להשתמש בהרבה כלים במקביל.

במידה ואתם מאחסנים ספרים, דיסקים או כל פריט אחר שיש חשיבות לאריזה החיצונית שלו, הקפידו על כך שיהיה ניתן לראות את השם או הכותרת שלו מבחוץ.
רק כאשר כל הפריטים יהיו מאוחסנים בצורה נכונה וקרוב לקירות, יהיה ניתן להכניס למרכז המחסן פריטים גדולים יותר כמו למשל אופניים או רהיטים בגודל בינוני שאתם לא זקוקים להם ברגע זה.

סידור מחסן במפעל

כאשר מדובר על סידור מחסן במפעל, הפעולות שצריך לבצע הן מורכבות הרבה יותר : לכל פריט צריך להיות מספר משלו שיקושר למיקום המדויק על המדף ("איתור"), כאשר המידע על כל פריט מוכנס למאגר נתונים של ניהול מלאי (עצמאי או חלק ממערכת ERP). כך ניתן להפיק בקלות מדבקות ברקוד במקום להקליד ידנית למחשב. יתרון נוסף של מערכת ממוחשבת היא שניתן לבדוק חוסרים בקלות ולקבל התראה כאשר צריך להזמין חלקים וחלפים חדשים.

למרות הפיתוי, מומלץ מאוד שלא להעמיס את המדפים ולחסום אותם, כך יהיה ניתן לאחסן בעתיד פריטים מקבוצות דומות ולמצוא אותם במהירות. אם ישנם פריטים גבוהים, הדרך הטובה ביותר להוריד אותם היא באמצעות מלגזה ולא באמצעות סולם שיכול להיות מסוכן לשימוש אם מדובר בפריטים כבדים. פריטים כבדים שנמצאים בקומות נמוכות ניתן להוציא בעזרת מלגזה ידנית. בנוסף לכך, יש להקפיד על אחסון נכון ובטוח של חומרים מסוכנים (חומ"ס) על פי התקנות הקבועות בחוק. (ניתן למצוא הכוונה באתר של המוסד לבטיחות וגהות).

טיפים נוספים ורעיונות לסידור המחסן

כשמסדרים מחסן במפעל חשוב מאד לנצל את כל הנפח של המחסן ובעיקר את הגובה שלו, בד"כ הציוד שאינו נמצא בשימוש יומיומי צריך להיות הכי פחות נגיש, לכן מומלץ לאחסן אותו בגובה.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

שימוש במדפי נירוסטה לאחסון

שימוש במדפי נירוסטה לאחסון

מידוף למחסנים הוא תחום אשר מחייב התאמת מערכות המדפים לצרכי האחסון, לאופי המקום ולסוג הסחורה. מדפים למחסן עשויים ממגוון חומרי גלם והם מיועדים לשאת משקלים…

המשך קריאה
מדפים מעוצבים לריהוט המשרדי

מדפים מעוצבים לריהוט המשרדי

מדפים ומגירות, הם פתרונות ששימשו אותנו משחר ההיסטוריה הרבה לפני הקמתם של גורדי השחקים העצומים שאנו רואים ברחבי העולם המערבי. אבל כמה פשוט ככה יעיל,…

המשך קריאה
דילוג לתוכן