קינגסטון מדפים - מדפים למחסן ומערכות אחסון מתקדמות
יצירת קשר עם קינגסטון מדפים ופתרונות אחסון

בלוג

נזקי הקרינה האלקטרומגנטית

נזקי הקרינה האלקטרומגנטית

בעידן שלנו, שאנחנו חיים סביב מגוון של תקשורת אלחוטיות, אנו מוקפים למעשה במקורות רבים שפולטים קרינה שהיא אלקטרומגנטית, קרינה שהיא נטולת יונים חשמליים והיא מגיעה היישר ממתקני חשמל, מתדרי רדיו, ממכשירי התקשורת השונים כמו טלפונים ניידים, רשת סלולארית, מתקני שידור ולווייני טלוויזיה, רדיו ועוד.

נזקי הקרינה הם רבים ויש יאמרו שעוד נגלה את מנעד הנזק במהלך השנים. השאלה שמיד נשאלת היא מה עלינו לעשות כדי למדוד את מדד הקרינה שיש בסביבה שלנו ומי האדם המהימן שיכול לבצע את הבדיקה הזו? אפשר היום למצוא אנשים רבים שתפקידם לבצע בדיקה של קרינה אלקטרומגנטיות. כמו עובדים של חברות שמחזיקות אמצעים לגילוי קרינה, או ארגון מקצועי שמתעסק בתחום זה, וגם בודק שהוא עובד פרטי שזה תחום התמחותו. חשוב להקפיד לבחור אדם שהוא ללא אינטרסים ארגוניים ופועל במקצועיות ובמיומנות רבה.

מקורות הקרינה בסביבה שלנו

אנחנו שומעים לא מעט על הקרינה הרבה שמולה אנו חשופים עשרים וארבע שעות ביממה. בזמן שאנחנו עובדים מול מחשב הנייד שעות רבות הוא פולט קרינה ברמה מסוימת, גם קרינה מטלפון הנייד שלנו היא קרינה שאנחנו חשופים אליה כל הזמן. כמו כן גם תלוי היכן אנו נמצאים וכמה אנחנו קרובים למקור הקרינה. לרוב מקורות הקרינה מגיעים ישירות מאזורי תעשייה שונים ולכן עובדי מחסן או עובדי ייצור למינהם יכולים להיות יותר חשופים אליה מאשר עובדים שעובדים במקומות עירוניים יותר. קרינה אלקטרומגנטית מגיעה גם מכל מיני אנטנות סלולאריות שעומדות על הבניין שלנו מבלי שנדע שהם נמצאים סביבנו. יש גם קרינה שמגיעה היישר אלינו ממכשירי החשמל בבית כמו מיקרוגל או מודם של האינטרנט, האינטרנט האלחוטי, קרינה ממתח גבוה ומארונות חשמל למיניהם ועוד.

אמצעים לגילויי קרינה

ידוע כי ישנם ארגונים או אדם פרטי שמבצעים בדיקת קרינה ללא עלות, אלה יכולים להיות ממונים על ידי חברה סלולארית כזו או אחרת שיש להן אינטרס ברור. חשוב שלא תתפתו לכל מי שמציע לעשות לכם את הבדיקה הזו ותבדקו טוב טוב מי עומד מאחורי הבדיקה ומה האינטרס האמתי שלו. בנוסף, יש בודקים שהם פרטיים שלא עברו הסמכה לימודית בתחום ולא עושים שימוש בציוד בדיקה ראוי. נמליץ אם כן, לבחור בודק שהוא מומחה בתחום הקרינה. שיש לו תעודת הסמכה שהיא בתוקף דרך משרד להגנה של הסביבה ושהוא עושה שימוש במכשירי מדידה מקצועיים בהתאם לפרטי המכשיר שמופיע ברישיון.

שיטות התגוננות מפני קרינה

ישנן שיטות רבות למיגון מפני קרינה הרבה חומרים שמוליכים חשמלית מסוגלים להזיז את הקרינה. החל מבד מיוחד, רשת אלומיניום ומתכות, משטח של מתכת, צבע מוליך, צפוי לחלון ועוד. יש גם את החומר בולע קרינה כמו טפט שחוסם קרינת רדיו וגם קיר מבלוקים או מבטון בכוחו לעצור את חלק מהקרינה שהיא בתדר גבוה. מיגון שהוא טבעי יבוא בצורה של צמחים חיים. כל צמחיה שהיא ירוקה מסוגלת לעצור חלק מהקרינה, לכן סביבה שהיא ירוקה היא בהחלט סביבה שיש בה הרבה פחות קרינה.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

איך תדעו איזה גודל מחסן אתם צריכים להשכיר – כל התשובות בפנים

איך תדעו איזה גודל מחסן אתם צריכים להשכיר – כל התשובות בפנים

אחרי שהבנתם שיש ברשותכם ציוד ביתי או ציוד משרדי שאין לכם מקום לאחסון בבית או במשרד הגיעה השאלה החשובה באמת והיא מהו הגודל של המחסן…

המשך קריאה
אחסון לטווח ארוך – כיצד לארוז

אחסון לטווח ארוך – כיצד לארוז

ישנם מצבים בחיים בהם נצטרך להשתמש בשירותי אחסנה. מצבים אלו יכולים להיות רילוקיישן למספר שנים לחו"ל, מגורים אצל ההורים עד שהדירה שרכשנו תהיה מוכנה, טיול…

המשך קריאה
דילוג לתוכן